פיתוח אפליקציה – מזה נותן לעסקים?

המכשירים הניידים שלנו, הסמרטפונים והטבלטים, הפכו בעשור האחרון לחלק בלתי נפרד מחיינו. אפליקציות שונות ומגוונות עוזרות לנו לעשות הכל החל מנהיגה דרך שמירה על קשר עם משפחה וחברים ועד להזמנת טייקאווי. אפליקציות הן הסיבה שבגללה הניידים שלנו הפכו להרבה יותר מטלפונים פשוטים. עבור בעלי עסקים, פיתוח אפליקציה למכשירים ניידים הוא כלי שיווקי ופרסומי שתופס לא מעט תאוצה בשל הגישה הישירה של האפליקציות ללקוח. אפליקציה עסקית יכולה לעזור לא רק לפרסם את העסק אלא גם לשמור את הלקוחות הקיימים ולהגדיל אחוזי רכישה.

אילו עסקים זקוקים לאפליקציה?

כמעט כל עסק שרוצה למשוך אליו לקוחות יוכל לקבל תועלת מאפליקציה. יוצאי הדופן הם כמובן עסקים קטנים שמעניקים שירות מקומי ו/או נישתי כמו מכולת שכונתית או עסקים שמתבססים על מתן שירות ישיר כמו עורכי דין, כותבי תוכן ומתרגמים ועוד. בעלי עסק אלו לא יכולים להמיר את השירות הישיר שהם נותנים לפונקציות באפליקציה ולכן עבורם פיתוח אפליקציות לעסקים פחות רלוונטי. עסק שמוכר מוצרים מכל סוג החל מאופנה ועד מזון יוכל לקבל את התועלת הגבוהה ביותר מאפליקציה שתלווה את הפעילות העסקית מול לקוחותיו. אפליקציה תפתח אפיק הזמנות נוסף עבור העסק. מכירה דרך האפליקציה תצטרף למכירה דרך אתר האינטרנט ומכירה ישירה ותעזור להגדיל את מספר הלקוחות שרוכשים את המוצרים.

האם פיתוח אפליקציות מחליף אתר אינטרנט?

ברוב המקרים התשובה היא לא. נוכחות אונליין ונוכחות במכשירים ניידים לא שוללת אחת את השניה ברוב המקרים. כדי לשווק עסק, כל עסק, בצורה מקיפה מומלץ לנצל כמה שיותר פלטפורמות שיווקיות. ההחלטה היכן להשקיע את מירב המשאבים ותקציב הפרסום והשיווק צריכה להיעשות מול משווק דיגיטל בעל ניסיון הן בתחום פיתוח האתרים והן בתחום פיתוח האפליקציות. חברת שיווק מקצועית ובעלת ניסיון תוכל להדריך ולכוון את הלקוח שלה בהתאם לאופי העסק, התקציב העומד לרשותו, קהל היעד, התחרות ועוד. במרבית המקרים פיתוח אפליקציה מצטרף לשורת מאמצים שיווקים ככלי נוסף לפרסום העסק.

פיתוח אפליקציה – מערכות הפעלה שונות

עבר בעל עסק שמבקש לפתח אפליקציה שתלווה את הפעילות העסקית והשיווקית של העסק ישנה בחירה חשובה – עבור איזו מערכת הפעלה כדאי לפתח את האפליקציה? בשוק המכשירים הניידים ישנן מספר מערכות הפעלה כאשר הפופולארית ביותר עם מעל 70% מנתח השוק היא אנדרויד Android , אחריה עם כ-20% מהשוק נמצאת IOS. מערכת האנדרויד מותקנת על מכשירי סמסונג, גוגל, LG, נוקיה ועוד בעוד שמערכת הIOS בלעדית למכשירי אפל. עבור רוב בעלי העסקים הקטנים והבינוניים הבחירה פשוטה – להשקיע את המשאבים היכן שיש יותר לקוחות פוטנציאליים. במידה והתקציב של פיתוח אפליקציה לא מאפשר לבחור בשתי האופציות, לרוב מומלץ לבחור פיתוח אפליקציה לאנדרויד.

סוגי אפליקציות לעסקים

אפליקציות עסקיות ניתן לחלק למספר סוגים:

חנות ניידת – כל חנות פיזית יכולה להגיע ללקוחות שלה גם דרך המכשיר הנייד. היום אין כמעט רשת אופנה, מזון ומוצרי צריכה אחרים שאין לה אפליקציה אשר מאפשרת רכישה ישירה. חנויות קטנות יותר ומשווקים בינוניים יכולים גם הם ליהנות מאפשרות של הזמנת המוצרים שלהם דרך אפליקציה. בעבר, פיתוח אפליקציה של חנות מקוונת לקחה לא מעט זמן ודרשה מיומנויות גבוהות מאוד מהמפתח ולכן גם עלותה הייתה בהתאם. היום, פלטפורמות פיתוח והתקדמות הטכנולוגיה הפכה סוג זה של אפליקציה לזמין גם לעסקים קטנים.

אפליקציות שירות – סוג זה של אפליקציה מאפשר ללקוח לבצע פעולות שונות דרכה במקום להגיע לעסק עצמו. הדוגמא הטובה ביותר היא אפליקציות של הבנקים וקופות החולים שמאפשרות ללקוחות לקבל מידע ושירות דרך המכשיר הנייד. עסקים קטנים ובינוניים יכולים גם הם ליהנות משיווק באפליקציות מסוג זה. כך למשל מאמני כושר בעלי אפליקציה שעוזרת לנהל יומן אימונים או אפליקציה המאפשרת למגזר הדתי לקרוא פרקי תהילים.

אפליקציה גימיקית – עסק שמוציא אפליקציית משחק למשל רק כדי לפרסם את עצמו דרכה. פיתוח אפליקציה מסוג זה יתמקד בקונספט קליט ומשעשע כדי לעודד כמה שיותר הורדות. בפועל, השיווק נעשה על ידי עידוד הגעה לדף נחיתה או לאתר החברה ולא רכישה ישירה דרך האפליקציה. אפיליקציות אלו יכולות להיות פשוטות מאוד או מורכבות להפליא, הכל בהתאם לצרכים השיווקים והיכולת התקציבית של העסק.

פיתוח אפליקציה – כמה זמן זה לוקח?

מקובל לחשוב שפיתוח אפליקציה פשוטה מאוד לוקח כשלושה חודשים. בפועל, קשה לאמוד בדיוק את הזמן שלוקח לפתח אפליקציה. לא אחת, השלב הארוך ביותר בתהליך הפיתוח הוא דווקא הראשון – שלב האפיון. בשלב זה המפתח יושב מול הלקוח כדי להבין בדיוק איזו אפליקציה מתאימה לעסק שלו, איך היא תראה, מה הפונקציות שהיא תכלול, חווית המשתמש ועוד. אפליקציות מורכבות במיוחד, משלב האפיון ועד השלב בו האפליקציה מוכנה להורדה בחנות האפליקציות, ייתכן וידרשו כשישה חודשים ואף יותר. ניתן לקצר את הזמן על ידי בחירת חברת פיתוח אפליקציות מקצועית ובעלת ניסיון שתדע להתשמש בזמן הפיתוח בצורה יעילה. 

מה היתרונות הגדולים של פיתוח אפליקציה לשיווק העסק?

היתרון הראשון והמשמעותי ביותר כשמדובר באפליקציות ככלי שיווקי היא העובדה שהן נמצאות ביד של הלקוח כמעט 24/7. רובנו משתמשים בטלפון הנייד שלנו ובטבלטים לאורך רוב היום. הטלפון שלנו הוא המכשיר אותו אנו מחזיקים ביד רוב הזמן. ברגע שלקוח מוריד את האפליקציה של העסק ניתן לשלוח לו הודעות על מבצעים והנחות, לעודד הצטרפות למועדון לקוחות ולשמור על קשר שיווקי באופן רציף. הסיכוי שהאדם הממוצע יכנס לאימייל שלו למשל קטן יותר מהסיכוי שיסתכל על מסך הטלפון הנייד. אפליקציה עסקית שמנוהלת נכון יכולה לעזור לעסק לפרסם את עצמו בצורה מאוד יעילה ללקוחות חדשים אך אפילו יותר – להגדיל את הרווחיות של העסק מול לקוחות קיימים.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *