איך מפיקים קטלוג דיגיטלי

אם ברשותכם חוברת או קטלוג מנייר שאתם רוצים להפוך לקטלוג דיגיטלי, כל שעליכם הוא לעשות הוא לרכז הכל בקובץ אחד במחשב. כיום ישנם אתרים חינמיים שדרכם אפשר ליצור קטלוג דיגיטלי אך כמובן שאפשר לפנות גם לחברה מקצועית שמציעה שירותי הפקת קטלוג דיגיטלי. אז מהו בעצם קטלוג דיגיטלי? איך מפיקים קטלוג דיגיטלי? ומה הם היתרונות של קטלוג דיגיטלי? את כל המידע תוכלו למצוא במאמר זה.

מהו קטלוג דיגיטלי?

מדובר בקטלוג שמבוסס על קובץ מחשב אחד שבו מרוכזים דפים המכילים דוגמאות למה שהעסק מציע ללקוחות שלו. הקטלוג יכול להכיל טקסט שמציג מידע, תמונות ותיאורים של שירות המסופק על ידי אותו מקום או מוצרים שהם מציעים. בעלי עסקים של רשתות קמעונאיות משתמשים בקטלוג דיגיטלי על מנת להציע ללקוחות הפוטנציאליים את המוצרים שלהם מבלי הצורך להגיע פיזית אל החנות. כל שעל הלקוחות לעשות הוא להיכנס לקטלוג הדיגיטלי, לבחור מוצר ולהזמין אותו ישירות מהקטלוג. קטלוג דיגיטלי משמש גם כמקור ידע עבור אותם לקוחות אשר מעוניינים לקבל מידע נוסף ומועיל על השרות או המוצר שמציעים להם.

כיצד מפיקים קטלוג דיגיטלי?

ההפקה של קטלוג דיגיטלי היא די פשוטה ולא מצריכה ידע טכנולוגי רב.  כל שצריך לעשות הוא ליצור קובץ אחד במחשב אשר מהווה את הבסיס לקטלוג הדיגיטלי. השלב הבא בתהליך הוא עיצוב הקטלוג בהתאם לטעם של בעל העסק. ישנם מספר טיפים שישפרו את המראה של הקטלוג הדיגיטלי:

  • הוספה של תמונות, סרטונים, קישורים ואף קבצי GIF יעשירו את חווי הגולש ויעזרו לשמור ולשמר את קהל הלקוחות.
  • התאמה אישית של הקטלוג בהתאם לתמונת המותג – גווני הרקע של הקטלוג צריכים להחמיא לגוונים של תמונת המותג.
  • הסרת מיתוג לא רלוונטי והבלטה של קטלוג הדיגיטלי של העסק
  • שילוב של עגלת קניות קטלוג הדיגיטלי – זה יוצר נגישות עבור קהל הלקוחות ומרחיב את האופציה של הגדלת הרווחים באופן משמעותי.
  • בחירה בשם דומיין שמתחבר למותג, למוצר או לשירות שמציעים ללקוחות.
  • שימוש בבאנרים צבעוניים ופופ-אפס שימשכו את תשומת ליבם של הלקוחות – כדאי לשלב בהם מבצעים שישכנעו את הלקוחות להשקיע ברכישת המוצר או השירות.
  • הוספה של טופס יצירת קשר – יוצר תחושת אמון וזמינות בין בעל הקטלוג לבין הלקוחות

שילוב כל או לפחות מרבית הטיפים הללו יבטיחו את הצלחת הקטלוג הדיגיטלי.

מה הם היתרונות של יצירת קטלוג דיגיטלי?

קטלוג דיגיטלי הוא בעל יתרונות רבים לעומת קטלוג על נייר. היתרון הראשון הוא נושא איכות הסביבה – אין צורך בהדפסת כמויות נכבדות של נייר.  היתרון השני הוא שאין עלות הפצה – בעבר היה צורך במשלוח של אלפי קטלוגים לכל הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים על מנת לפרסם את העסק והמוצרים. היום אפשר לשלוח את הקטלוג במייל, באמצעות המדיה החברתית או לשלב אותו באתר. יתרון שלישי הוא היכולת להציג את המוצרים באופן מיוחד ואטרקטיבי יותר ללקוחות. קטלוג שמודפס על נייר למשל לא מאפשר הצגה תלת מימדית של המוצרים – גם כאן ניתן באמצעות יתרון זה להגדיל את המכירות והרווחים. יתרון רביעי הוא האפשרות לבצע רכישה ישירה באמצעות עגלת הקניות. במקום לנסוע עד לחנות ולבצע את הרכישה, כל שעל הלקוח הוא “לטייל בדפי הקטלוג, לבחור במוצרים שבהם הוא מעוניין, להוסיף אותם לעגלת הקניות ולבצע את הרכישה. היתרון החמישי הוא הנגישות לקטלוג הדיגיטלי – קהל הלקוחות יכול להיכנס אל הקטלוג הדיגיטלי, לא משנה באיזה מכשיר טכנולוגי הוא משתמש. בין אם מדובר במחשב, מכשיר סלולארי או טאבלט, קטלוג דיגיטלי מותאם כך שהמוצרים יוצגו באופן אידיאלי ויהיה ניתן לרכוש אותם בכל מקום ובכל זמן. היתרון השישי והאחרון הוא היכולת לשנות את הקטלוג במידת הצורך באופן מידי ופשוט – בין אם מדובר בשינוי בעלות המוצרים או בשינוי בקו המוצרים שנמכר, אפשר לבצע את השינוי  וקהל הלקוחות יוכל לחזות בשינוי באופן מידי. כך ניתן לוודא שקהל הלקוחות נשאר מעודכן ויכול לרכוש את המוצרים הכי עדכניים במחיר הנכון.

קטלוג דיגיטלי הוא הדרך הטובה ביותר לפרסם ולשווק את המוצרים או השירותים הניתנים בעסק. יצירת הקטלוג היא פשוטה ומהירה וחוסכת עלויות מיותרות של פרסום באמצעות עלונים וקטלוגים שעשויים מנייר. הפקת קטלוג דיגיטלי היא הדרך לשדרג את העסק הקטן למקור הכנסה רווחי.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *