קידום אתרים בגוגל – איך לעשות את זה נכון?

גולשים באינטרנט מסתמכים על מידע שהם מוצאים במנוע החיפוש של גוגל. החיפוש מאפשר להם לקבל מידע על מוצרים ושירותים שהם זקוקים להם. קידום אתרים בגוגל מאפשר לשפר את הדירוג של האתר שלכם בגוגל ועל ידי כך יעלה את החשיפה והרווחיות של האתר. במאמר זה תוכלו למצוא את כל המידע לו אתם זקוקים על מנת לעשות קידום אתרים בגוגל באופן יעיל.

קידום אתרים בגוגל – עבודה על האתר

על מנת לשפר קידום אתרים בגוגל , כדאי להשקיע ראשית זמן בהתאמות של מבנה האתר שלכם, האלמנטים שתוכלו להוסיף לדפים על מנת לשפר את היכולת של מנוע החיפוש לסרוק, לסווג ולהוסיף את עמודי האתר לאינדקס. ישנם תכנים ארוכים שכדאי להשקיע זמן בפרסומם – זה יסייע בהעלאות רמת האמינות והסמכות של הדומיין שלכם במנועי החיפוש. לרישומים מקוונים בספריות עסקיות יש השפעה ישירה על קידום אתרים בגוגל ולכן חשוב שהם יהיו מדויקים, שלמים ועקביים.

אופטימיזציה של האתר

על מנת לשפר את קידום האתר שלכם, ישנם מספר דברים שעליכם לבצע:

  • כותרות – הכותרת שלכם היא הדבר הראשון שיופיע בחיפוש בגוגל. כותרות הן מאוד חשובות עבור קידום אתרים בגוגל כיוון שהן הדבר הראשון שהגולש נחשף אליו כאשר הוא מקבל תוצאות של חיפוש. כדי לשפר את קידום האתר שלך, כל עמוד זקוק לכותרת וכל כותרת צריכה להיות משכנעת, מדויקת ותמציתית. הכותרת צריכה לשקף רק את מה שהדך עוסק בו ולא כותרת שיווקית שמבטיחה דבר כלשהו לגולש. כיוון שמנועי החיפוש מציגים רק מספר מוגבל של תווים ראשונים של הכותרת חשוב שהיא תהיה קצרה וקולעת.
  • תיאורים – מופיעים מתחת לכותרת אשר מופיעה בתוצאות החיפוש. התיאורים נותנים לגולש מידע מתומצת בנוגע לדף האתר שלכם ומסייעים לכם להגיע להחלטה מהירה האם האתר שלכם מכיל את המידע לו הם זקוקים. לכן חשוב שהתיאור יכלול מידע בנוגע למה שהדף עוסק בו ויכיל מילות מפתח עיקריות .
  • תמונות – הוספה של תמונות לדפי האתר, משפרות את חווית הגולש ובכך מעלה את הדירוג של האתר שלכם בעיני גוגל. כיוון שגוגל לא מזהה תמונות, יש באפשרותכם האפשרות להכניס טקסט באמצעות תג ALT. כך גוגל תוכל לקרוא את התמונה ולקבל מידע בנוגע לרלוונטיות של הדף. טקסט ALT צריך להכיל מילות מפתח שהגולשים ישתמשו בהם בעת חיפוש בגוגל.
  • קישורים פנימיים – מדובר בקישורים שאתם מכניסים באתר שלכם אשר מובילים לדפים אחרים בתוך האתר. קידום אתרים בגוגל הוא יעיל יותר כאשר נעשה שימוש בקישורים פנימיים כיוון שגוגל מעדיפה אתרים אלו שכן היא יוצרת חווית טובה יותר עבור הגולשים. כאשר גולשים באינטרנט יכולים לנווט בקלות באתר שלכם, הם יישארו שם יותר זמן ואף יחזרו אל האתר. פעילות זו תשלח איתות לגוגל וכך תשפרו את קידום האתר שלכם.
  • כתובת האתר – מופיעה מתחת לכותרת בתוצאות החיפוש ולכן כדאי לוודא שהן נקיות ונראות אמינות ומאובטחות. כדאי להימנע מכתובת מבלבלת שקשה לזכור, קשה לקריאה לא ברורה, לא לגמרי קשורה לתוכן האתר ונראית לא מהימנה.
  • מילות מפתח – הקפידו לכלול את מילות המפתח הרלוונטיות בכותרות הדפים של האתר שלכם. גוגל תזהה באמצעות מילות המפתח את מידת הרלוונטיות של תכני העמודים שלכם.

בלוג עסקי

אחרי שבנית את דפי האתר שלכם , עליכם להשקיע בתוכן שיופיע בו וזאת על מנת לשפר את הדירוג שלכם בגוגל. תוכלו לפתוח בלוג עסקי על מנת להיכנס יותר לעומק של תחומים שקהל היעד שלכם מחפש בגוגל. בלוג עסקי, בניגוד לדפים אחרים באתר שלכם כמו דפי מוצר או דפי נחיתה יכול להכיל טקסט ארוך יותר. פוסטים בבלוג צריכים להתמקד בכל פעם במילת מפתח אחרת כאשר אותה מילה גם כלולה בכותרת, בתיאור וכמובן בגוף הפוסט.

תוכן שפונה לגולשים

מנוע החיפוש מיועד לשמש ככלי עבור נוחיותם של הגולשים ולכן חשוב לזכור שיש להתאים את התוכן לאנשים ולא למנועי החיפוש. קידום אתרים בגוגל חייב לכלול תוכן שברור וקל להבנה עבור קהל היעד של האתר. כדאי ליצור תוכן מקצועי ואמין תוך הקפדה על שפה ומונחים שהגולשים משתמשים בהם. הגולשים מחפשים אתרים אשר מנוהלים על ידי אנשים שמבינים את הצרכים שלהם ושמעוררים בהם תחושת אמינות. הצגת המידע באופן ברור תגרום לגולשים להישאר זמן רב יותר באתר שלכם ובכך לעלות את הדירוג שלכם בגוגל.

שילוב מילות מפתח בתוכן

השימוש במילות מפתח הוא יעיל אך צריך להיעשות בצורה נכונה. השתדלו שלא לחזור על אותה מילת מפתח מדויקת לאורך כל התוכן. השימוש בווריאציות שונות יעלה את מידת העניין של הגולשים ותגרום להם להישאר באתר שלכם לאורך זמן. הכניסו את מילות המפתח באופן שישמע הגיוני ורלוונטי לתוכן. המטרה שלכם היא לא רק קידום אתרים בגוגל אלא משיכת לקוחות פוטנציאליים אל האתר שלכם. ישנם חיפושים פופולאריים שמשתמשי גוגל מבצעים אך אתם רוצים לוודא שאתם מופיעים בחיפושים הרלוונטיים לעסק שלכם.

ככל שתצליחו למשוך יותר גולשים אשר משתמשים במנוע החיפוש של גוגל כך תוכלו לעלות את הדירוג של האתר שלכם בגוגל. הקפידו לשתף את התוכן שלכם באמצעות בלוגים ודפי נחיתה. עשו שימוש במדיה חברתית ואף קמפיינים בדוא”ל. מומלץ לפנות אל עסקים נוספים אשר מציעים מוצרים או שירותים משלימים לעסק שלכם. כך תוכלו גם ליצור קישורים נכנסים לאתר שלכם בפוסטים שהם מפרסמים. הוסיפו כפתורי שיתוף עבור אפליקציות שונות – שיתוף התוכן יעלה את החשיפה שלכם. עשו שימוש בכל כלי העומד לרשותכם על מנת לייעל ולהעלות את דירוג האתר שלכם בגוגל.